آژانس تبلیغاتی پرمون طرح "تازنده و سرزنده"

تحقیقات بازار تلفنی

موفقیت یک کسب‌وکار در گرو شناخت درست از بازار است. سازمانی که شناخت کافی و صحیح از بازار هدف خود داشته باشد، می‌تواند با ارائه خدمات و محصولاتی کاربردی پاسخگوی نیازهای بازار بوده و به‌طبع میزان فروش خود را افزایش دهد. تحقیقات بازار یا بازارسنجی به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در راستای جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها صورت می‌پذیرد. از طرفی تحقیقات بازار باعث می‌شود تا ارتباط لازم بین سازمان و مشتریان به بهترین شکل برقرار شود.
روش‌های متعددی برای تحقیقات بازار وجود دارد که بازارسنجی تلفنی یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین روش‌های آن است. هزینه استفاده از این روش بسیار پایین بوده و نرخ پاسخ‌دهی آن به نسبت سایر روش‌های موجود بالا است. همین ویژگی باعث شده تا بسیاری از سازمان‌ها اقدامات بازارسنجی خود را مبتنی بر تلفن قرار دهند.

اهمیت تحقیقات بازار تلفنی

همان‌طور که اشاره شد تحقیقات بازار تلفنی به‌واسطه هزینه کم و نرخ پاسخ‌دهی بالا یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین متدهای بازارسنجی در ایران است. با این روش علاوه بر شناخت بازار و تجزیه‌وتحلیل نیازهای آن می‌توان نظرسنجی‌هایی مثل میزان رضایت مشتری، خدمات پس از فروش و … را نیز به بهترین شکل انجام داد.

مجموعه پرمون طرح با تجربه سالیان متوالی و به‌کارگیری نیروهای مجرب در این زمینه، می‌تواند به تحقیقات بازار تلفنی سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک شایانی کرده و آنها را در راستای شناخت بهتر و صحیح بازار و مشتریان همراهی کند.

مزایا و معایب تحقیقات بازار تلفنی

بازارسنجی تلفنی مزایای بی‌شماری در مقایسه با روش‌های دیگر از جمله استفاده از ایمیل و تحقیقات بازار میدانی دارد. در ادامه با برخی از مزایای مهم این متد آشنا خواهیم شد.

  • سرعت جمع‌آوری اطلاعات در این روش بسیار بالا بوده و در یک روز می‌توان به بازه گسترده‌ای از اطلاعات دست پیدا کرد.
  • باتوجه‌به اینکه تلفن یکی از راه‌های ارتباطی اصلی در ایران است، بیشتر مردم حداقل یک تلفن ثابت یا همراه دارند. باتوجه‌به همین نکته تعداد بسیار زیادی از مخاطبان در دسترس بوده و به‌آسانی می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد.
  • همان‌طور که اشاره شد، هزینه این نوع بازارسنجی بسیار پایین بوده و نرخ پاسخ‌دهی به آن در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار بالا است. همین موارد باعث می‌شود که استفاده از تحقیقات بازار تلفنی مقرون‌به‌صرفه باشد.

البته حساسیت‌هایی هم در این متد وجود دارد که اگر به‌درستی رعایت نشود، باعث پایین آمدن بهره‌وری آن می‌شود. در واقع اگر موارد زیر به درستی انجام نشوند، می‌توانند جزو معایب بازارسنجی تلفنی قرار گیرند.

  • نباید تحقیقات بازار تلفنی با بازاریابی تلفنی اشتباه گرفته شود. اگر ارتباط درست توسط مصاحبه‌گر با مخاطب برقرار نشود، باعث پایین آمدن نرخ پاسخ‌دهی خواهد شد.
  • سوالات این روش باید به‌درستی طراحی شده تا در کوتاه‌ترین مکالمه، بهترین نتیجه حاصل شود.
  • نظارت روی روند انجام تحقیقات بازار تلفنی بسیار ضروری است.

خدمات پرمون در راستای تحقیقات بازار تلفنی

تحقیقات بازار تلفنی معمولا فرایندی زمان‌گیر و خسته‌کننده است. علاوه‌برآن دانش کافی برای انجام این متد نیز نباید نادیده گرفته شود. یکی از بهترین روش‌های انجام بازارسنجی تلفنی برون‌سپاری آن است. آژانس تبایغاتی پرمون طرح با استفاده از متخصصان و کارشناسان خبره در این حوزه، خدمات پرسشگری تلفنی را به بهترین نحو برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از جزییات کار با شماره‌تلفن ۸۸۶۲۳۰۹۲ تماس بگیرید.

 

همین حالا تماس بگیرید

مشاوره تحقیقات بازار تلفنی

00 0100 03
همین حالا تماس بگیرید

مشاوره تحقیقات بازار تلفنی

00 0100 03
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *