آژانس تبلیغاتی پرمون طرح "تازنده و سرزنده"

ایده‌پردازی و خلاقیت در تبلیغات

تبلیغات بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار است، بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌ها باتکیه ‌بر همین بخش توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی را در بازار برای خود ایجاد کنند. اما تبلیغات موثر لزوما به معنی تبلیغات پرهزینه و ۳۶۰ درجه نیست. خلاقیت در تبلیغات مبحثی است که اگر از بودجه تبلیغاتی مهم‌تر نباشد، کم‌اهمیت‌تر نیست. اما سوال اینجاست که اهمیت ایده‌پردازی خلاقانه در تبلیغات چه بوده و معیار خلاقانه بودن تبلیغات چیست؟

ویژگی‌های ایده تبلیغات خلاقانه را بشناسید

اولین ویژگی ایده‌های خلاقانه تبلیغات جدید و نو بودن آن است. تبلیغات ارائه شده همواره باید از ایده‌هایی جدید بهره‌مند بوده و تکراری نباشند. کپی‌برداری از ایده‌های قبلی هرچقدر هم که ماهرانه انجام شود، تاثیر مناسبی نداشته و صرفا باعث هدررفت زمان، پول و انرژی می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغات خلاقانه جذابیت و سرگرم‌کننده بودن آن است. تبلیغاتی که بتواند مخاطب را جذب کند، در ذهن وی نقش بسته و حتی ممکن است جزیی از خاطره فرد نیز شود. برای این مورد می‌توان بسیاری از تبلیغات نوستالژیک ایرانی را مثال زد. حتما شما هم در ذهن خود چند خاطره از تبلیغات بارز و قدیمی دارید.

توجه به مزیت رقابتی نیز از دیگر ویژگی‌های تبلیغات خلاقانه است. این‌گونه از تبلیغات تلاش می‌کنند تا برترین مزیت رقابتی سازمان و مجموعه را در تبلیغات گنجانده و مهم‌ترین ویژگی‌های سازمان را به شکلی خلاق ارائه کند. درگیرکردن احساسات و عواطف انسانی مخاطب نیز ویژگی دیگر تبلیغات نوآورانه است.

پیام تبلیغات خلاقانه باید قابل‌فهم بوده و به‌گونه‌ای طراحی شود تا باعث ایجاد انگیزه در مخاطب شود. بهره‌گیری از نمادهایی که با هویت برند هم‌خوانی دارند نیز از ویژگی‌های بارز تبلیغات خلاقانه است. این نمادها لزوما نباید تصویری بوده و گاهی استفاده نمادین از شعار سازمانی نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. با استفاده از خدمات ایده‌پردازی خلاقانه پرمون می‌توانید از منحصربه‌فرد بودن و خلاقیت تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید.

ایده‌پردازی و خلاقیت در تبلیغات

اهمیت و نقش ایده‌پردازی و خلاقیت در تبلیغات

ایده‌پردازی و خلاقیت صحیح و جامع در تبلیغات باعث می‌شود تا مخاطب پیام و هدف تبلیغ را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کند. انتقال سریع و آسان پیام یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کارایی تبلیغات است، در تبلیغات خلاقانه انتقال پیام آسان و سریع اجرا می‌شود. اهمیت انتقال پیام چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم تا حدی است که می‌توان گفت انجام تبلیغاتی که پیام آن به طور صحیح به مخاطب منتقل نشود کاری عبث و بیهوده است. درصورتی‌که پیام و هدف کمپین به‌درستی منتقل نشود، تمام هزینه‌های اجرای کمپین تبلیغاتی هدر می‌رود.

ایده‌پردازی و خلاقیت در تبلیغات باعث می‌شود تا توجه مخاطبان جلب شده و نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. ایده‌پردازی درست تبلیغات می‌تواند ابعاد اقتصادی و صرفه‌جویی نیز داشته باشد و از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری کند. برای دستیابی به یک تبلیغ خلاق باید از کارشناسان خبره در این حوزه استفاده کرد. جدید و نو بودن ایده تبلیغات تنها بخش کوچکی از ایده‌پردازی خلاقانه است. آژانس‌های تبلیغاتی خلاق بهترین مرجع برای خلق ایده و اجرای آن هستند. پرمون نیز باتوجه‌به سوابق درخشان خود در این زمینه به یکی از مراجع ایده‌پردازی خلاقانه در کشور تبدیل شده است.

ابعاد ایده‌های خلاقانه در تبلیغات

ایده‌های خلاقانه باید علاوه بر نو بودن ابعاد دیگری را نیز پوشش داده و جامع باشند. تاثیر ایده‌های خلاقانه در تبلیغات در ۵ بعد قابل‌سنجش و بررسی است:

  • جزئیات: تبلیغات خلاقانه باید حاوی جزئیات باشد. این جزئیات لزوما در ایده اولیه وجود نداشته و پس از برگزاری جلسات طوفان فکری و بسط ایده اولیه شکل می‌گیرند.
  • انعطاف‌پذیری: تبلیغات خلاقانه باید بتوانند کاربردهای مختلف محصول را یک‌جا بیان کرده و نمایش دهند.
  • اصالت: تبلیغات خلاقانه باید دور از عناصر همیشگی و پیش‌پاافتاده باشد. یک تبلیغ اصیل حاوی عناصری شگفت‌انگیز است که حیرت مخاطب را برمی‌انگیزد. این حیرت و تعجب نباید از حد خود خارج شده و در راستای اهداف تبلیغ به کار گرفته شود.
  • تلفیق: در اجرای تبلیغات خلاقانه لزوما نباید همه عناصر موجود به هم مرتبط باشند. به‌وجودآوردن فضایی نامرتبط، تخیلی و تلفیقی می‌تواند روی مخاطب تاثیر زیادی داشته باشد. گاهی استفاده از چند فضای بسیار ناهمگون باعث ایجاد یک هارمونی بی‌نظیر و خیره‌کننده می‌شود.
  • ارزش هنری: تبلیغات خلاقانه باید دارای ارزش هنری هم باشند. ترکیب موسیقی، محتوای بصری و استفاده از کلام دلنشین می‌تواند به بالابردن ارزش‌های هنری در یک تبلیغ کمک شایانی کند.

تیم ایده‌پردازی پرمون با بهره‌گیری از تجربیات فراوان توانسته سطح استانداردهای تبلیغات در ایران را ارتقا داده و مسیر هیجان‌انگیز و جدیدی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد کند.

فرایند ایده‌پردازی در تبلیغات

فرایند ایده‌پردازی در تبلیغات

نمی‌توان برای تمام تبلیغ‌ها و سازمان‌ها یک نسخه واحد در مورد فرایند ایده‌پردازی در تبلیغات تجویز کرد. هر شرکت و مجموعه باتوجه‌به نیازها و اهداف خود روند یکتایی در ایده‌پردازی خواهد داشت. در اولین گام کارشناسان خبره پرمون با بهره‌گیری از دانش تخصصی خود نیازسنجی‌ها و تحقیقات بازار لازم را انجام داده و پس از آن باتوجه‌به اهداف تبلیغ جلسات متعدد طوفان فکری برگزار می‌کنند. اعضای تیم در این جلسات ایده‌های گوناگون را مطرح کرده و تلاش می‌کنند تا با بسط دادن، ترکیب و تلفیق چند ایده به بهترین و خلاقانه‌ترین ایده دست پیدا کنند.

پس از به‌دست‌آمدن ایده‌هایی جذاب و خلاق آن‌ها در قالب استوری بورد و فرمت‌های گرافیکی در اختیار مشتری قرار داده شده و با جلسات متعدد روی جزئیات اجرای ایده همفکری و توافق می‌کنند. پس از طی شدن تمام مراحل، ایده‌ها برای اجرا به واحد مربوطه ارجاع داده شده و در فاز تولید و اجرا قرار می‌گیرد. رابطه تنگاتنگ دپارتمان ایده‌پردازی، دپارتمان تولید و مشتری جزو ویژگی‌های مثبت شرکت پرمون بوده و در نوع خود بی‌همتا است.

خدمات ایده‌پردازی تبلیغات در پرمون

خدمات تبلیغاتی خلاقانه می‌توانند خلاقیت در کسب‌وکار شما را تضمین کرده و نگاه مخاطبان را به سمت سازمان و مجموعه شما جلب کند. با بهره‌گیری از خدمات ایده‌پردازی تبلیغات در پرمون، می‌توانید انواع نیازهای مربوط به تبلیغات و بازاریابی مجموعه خود را در قالب ایده‌های خلاق دریافت کنید. بسیاری از شرکت‌ها برای رسیدن به یک نتیجه مثبت و بازاریابی موفق در زمینه محصول و خدمات خود، از این شاخه مهم استفاده می‌کنند. شما هر زمانی که در کسب‌وکار و فعالیت سازمانی خودتان نیاز به انجام خلاقیت برای ارتقای کار و برندتان دارید، می‌توانید از خدمات گوناگون آژانس تبلیغاتی و بازاریابی پرمون طرح استفاده کنید. برای ارتباط با متخصصان مجموعه پرمون می‌توانید با شماره‌تلفن 4-88623092-021 تماس گرفته و از مشاوره رایگان پرمون بهره ببرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *