آژانس تبلیغاتی پرمون طرح "تازنده و سرزنده"

فعالیت‌های تعاملی یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی برندها برای برقراری ارتباط عمیق‌تر و خلق تجربه‌های ماندگارتر در ذهن مخاطبان هستند. ایونت‌ها یا رویدادها، به عنوان مرسوم‌ترین روش اجرای فعالیت‌های تعاملی، به برندها این امکان را می‌دهند تا به صورت مستقیم و بدون واسطه تجربه‌ای مشترک را با مخاطبانشان خلق کنند. این موضوع ماندگاری و اثرگذاری پیام‌های تبلیغاتی و المان‌های هویتی برند را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. برگزاری یک ایونت موفق می‌تواند مشتریان قدیمی را بازیابی کند، مشتریان جدیدی را جذب کند و مشتریان ثابت را تبدیل به مشتریان وفادار کند. استفاده بهینه و مؤثر از این ابزار ارتباطی می‌تواند نقش قابل توجهی در موفقیت فعالیت‌های مارکتینگی و تبلیغاتی هر کسب‌وکاری داشته باشد.

برگزاری ایونت

ایونت یا رویداد فعالیت‌های جمعی و مشترکی هستند که در یک بازه زمانی محدود و مشخص توسط یک برند برای مخاطبانش اجرا می‌شود. ایونت‌ها می‌توانند شکل‌های متنوعی داشته باشند؛ نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، فلش‌ماب‌ها، مسابقات، کنسرت‌ها و… همگی انواع مختلفی از ایونت‌هایی هستند که می‌توانند توسط یک برند یا تحت اسپانسرشیپ آن اجرا شوند. هدف از برگزاری ایونت، انتقال پیام‌های تبلیغاتی و افزایش آگاهی از برند به واسطه خلق یک تجربه بزرگ‌تر برای مخاطب است. این موضوع باعث می‌شود اثرگذاری و ماندگاری این پیام‌ها به طرز چشم‌گیری افزایش یابد.

انواع ایونت و رویداد تبلیغاتی

ایونت‌ها و رویدادهای تبلیغاتی می‌توانند شکل‌های بسیار متنوعی داشته باشند. برخی از مهم‌ترین انواع ایونت تبلیغاتی عبارتند از:

  • نمایشگاه‌ها: این نوع از رویدادها می‌توانند به صورت تخصصی یا برای عموم برگزار شوند. در این نوع از ایونت برندها محصولات و خدمات جدید خود را به مشتریان، متخصصان صنعت و سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند.
  • کنفرانس‌ها و همایش‌ها: برندها می‌توانند برگزارکننده، حامی مالی یا سخنران یک همایش یا کنفرانس تخصصی شوند و از این طریق جایگاه برند خود را تقویت کنند. این نوع از رویدادها معمولاً وجه علمی و تخصصی پررنگ‌تری دارد و به همین دلیل حضور برندها در آن نشانه توجه آن‌ها به علم و تخصص و توسعه صنعت است.
  • رونمایی از محصول یا خدمت: این نوع از رویدادها با هدف معرفی یک محصول یا خدمت جدید به بازار برگزار می‌شوند. ایونت‌های رونمایی از محصول می‌توانند باعث ایجاد سروصدای تبلیغاتی و خبری شوند و کنجکاوی و اشتیاق مخاطبان را به محصول جدید افزایش دهند.
  • جشنواره‌های خرید: این نوع از ایونت جنبه پروموشنال و ترویجی پررنگ‌تری دارد، چراکه اغلب با ارائه جایزه و تخفیف همراه است، اما با اضافه کردن برخی المان‌های تعاملی ساده‌ترین جشنواره‌های خرید هم می‌توانند تبدیل به یک ایونت جذاب شوند.
  • فلش‌ماب‌ها: این نوع از رویدادها فعالیت‌های عظیمی هستند که عده زیادی از افراد حاضر در یک محل را درگیر می‌کنند. در اغلب موارد برگزاری این نوع از ایونت‌ها تنها با داشتن تیم‌های بزرگ اجرایی ممکن است.

ایونت‌های آنلاین: رویدادها می‌توانند به صورت آنلاین و بر بستر شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت رسمی برند، واقعیت

فواید اجرای ایونت تبلیغاتی

برگزاری ایونت موفق مزایای بسیاری برای کسب‌وکارها دارد، که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. افزایش آگاهی از برند: رویدادهای تبلیغاتی زیرساختی برای برند فراهم می‌کنند که محصول و خدماتش را در معرض دید تعداد بیشتری از افراد قرار دهد و با خلق یک تجربه مشترک آن را در ذهنشان تثبیت کند. این موضوع باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود و می‌تواند جذب خریداران را ساده‌تر کند.

۲. خلق تجربه مشترک: ماهیت تعاملی و اثرگذاری مستقیم ایونت‌ها باعث می‌شود تجربه‌های خلق شده در رویدادها اثرگذاری بیشتری داشته باشند و برای مدت طولانی‌تری در ذهن مخاطبان باقی بمانند. این موضوع می‌تواند باعث خلق رابطه‌ای قدرتمند و بادوام با مشتریان شود که در نهایت منجر به افزایش وفاداری مشتریان و افزایش اعتماد آن‌ها به برند می‌شود.

۳. جمع‌آوری بازخورد مشتری و تحقیقات بازار: به دلیل ارتباط مستقیم برند با مخاطبان در طی ایونت‌ها، می‌توان اطلاعات و بازخوردهای ارزشمندی را از آنان دریافت کرد. این داده‌ها می‌تواند برای بهینه‌سازی ایونت‌های بعدی، محاسبه آگاهی از برند و حتی تحلیل بازار رقابتی استفاده شود.

۴. هدف‌گیری دقیق مخاطبان: با برگزاری ایونت در محل‌هایی که گروه مخاطبان هدف در آن بیشتر حضور دارند می‌توان اثرگذاری رویداد را افزایش داد. هم‌چنین با در نظر گرفتن عادات رفتاری مخاطبان می‌توان ایونت‌ها را مختص آنان و به شکلی طراحی کرد که بیشترین جذابیت را برای گروه مخاطبان هدف داشته باشد.

۵. مقرون به صرفه بودن: ایونت‌ها اگر به درستی طراحی شوند ریچ قابل توجهی دارند و قشر وسیعی از مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. هم‌چنین به دلیل هدفمند بودن بیشتر مخاطبان مورد نظر برند را در معرض تأثیر قرار می‌دهند و به همین دلیل هدررفت هزینه کمتری دارند. این موضوعات، در کنار اثرگذاری مضاعف رویدادها به دلیل ماهیت تعاملی و مستقیمشان، باعث می‌شود هزینه برگزاری ایونت بسیار به صرفه باشد.

۶. تقویت ردپای آنلاین: برگزاری ایونت‌های آنلاین و یا خبرسازی در مورد ایونت‌های آفلاین می‌تواند ردپای آنلاین برند را نیز تقویت کند. با استفاده مناسب از بک‌لینک‌ها و سایر اصول دیجیتال مارکتینگ، برگزاری یک ایونت می‌تواند فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ برند را نیز تقویت کند.

مراحل برگزاری ایونت تبلیغاتی

گام‌های زیر مهم‌ترین مراحل برگزاری ایونت تبلیغاتی را تشکیل می‌دهند:

۱. تعیین اهداف: پیش از هر چیز باید به صورت دقیق بدانید که هدف از برگزاری این ایونت چیست؟ افزایش فروش، تقویت جایگاه برند، ایجاد کنجکاوی در ذهن مخاطبان، جذب لید و مشتری احتمالی و یا بسیاری موارد دیگر. ایونت باید به گونه‌ای طراحی شود که این هدف اصلی را برآورده کند.

۲. تعیین و شناخت مخاطبان هدف: تعیین گروه مخاطبان هدف و شناخت عادات رفتاری، نیازها و خواسته‌های آنان باعث می‌شود ایونت طراحی شده در جذب مخاطبان و انتقال مؤثر پیام به آن‌ها موفق عمل کند.

۳. تعیین بودجه: آگاهی از میزان بودجه در دسترس و برآورد هزینه‌ها چهارچوب فعالیت‌های امکان‌پذیر را روشن می‌کند. در این مرحله باید تمامی هزینه‌ها مانند اجاره فضا، استخدام تیم اجرایی، ساخت سازه‌ها و المان‌های دکوری و هویتی و سایر موارد مشابه را در نظر بگیرید.

۴. طراحی برنامه ایونت: فعالیت‌ها و جدول زمانی ایونت را طراحی کنید. فعالیت‌های جمعی، خلاقانه و هیجان‌انگیز اثرگذاری بیشتری بر مخاطبان دارند. در طراحی ایونت مواردی مانند پوشش رسانه‌های اکتسابی (Earned Media) در شبکه‌های اجتماعی را نیز در نظر بگیرید؛ محتوای تولید شده از برخی ایونت‌ها آنقدر جذاب است که مخاطبان دوست دارند آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. برندها حتی می‌توانند مخاطبان را تشویق کنند عکس حضورشان در ایونت را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا در یک ایونت ثانویه شرکت کنند.

۵. انتخاب زمان و مکان مناسب: با در نظر گرفتن خصوصیات مخاطب هدف مکانی را انتخاب کنید که عده زیادی از مخاطبان هدفتان در آن حضور دارند و در عین حال از نظر محدودیت‌های سازه‌ای و محیطی مانعی در برگزاری برنامه ایونت شما ایجاد نمی‌کند. زمانی را انتخاب کنید که هم بیشترین تعداد مخاطب هدف در محیط حضور داشته باشند و هم تداخلی با سایر ایونت‌ها و رویدادهای عمومی نداشته باشد.

۶. آماده‌سازی برای اجرا: تیم اجرایی را استخدام کنید و آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهید. سازه‌ها و تجهیزات مربوط به ایونت را آماده کنید و المان‌های هویتی برندتان را نیز در محل نصب کنید.

۷. تبلیغات: پیش از شروع اجرای ایونت یا هم‌زمان با اجرای آن برای ایونتتان تبلیغ کنید و مخاطبان بیشتری را برای شرکت در آن دعوت کنید. با استفاده از ظرفیت‌های فضاهای آنلاین ایونت‌های جانبی برای گسترش باشگاه مشتریان طراحی کنید و با خبررسانی و انتشار گزارش در مورد ایونت ردپای آنلاین برندتان را طراحی کنید.

خدمات پرمون‌طرح در برگزاری ایونت تبلیغاتی

در پرمون‌طرح، به عنوان یک شرکت برگزارکننده ایونت، فرایند طراحی و اجرای ایونت توسط تیمی متشکل از متخصصان با تجربه انجام می‌گیرد. تیم ایونت پرمون‌طرح با در نظر گرفتن اهداف و بودجه کمپین شما، استراتژی و برنامه رویداد را به شکلی اثرگذار و بهینه طراحی می‌کنند و با تعیین بهترین مکان و زمان برای اجرا پروپوزال برگزاری ایونت را برای بررسی، اصلاح و جهت تأیید به شما ارائه می‌کنند. تیم با تجربه و متخصص اجرایی پرمون‌طرح نیز در تمامی مراحل ایونت، از ساخت و نصب سازه‌ها تا اجرای ایونت بر کیفیت اجرای پروژه ایونت تبلیغاتی و سازگار بودن آن با هویت و شخصیت برند شما در کنارتان هستند.

برای سفارش برگزاری ایونت تبلیغاتی می‌توانید با دپارتمان بازاریابی پرمون‌طرح تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای برگزاری جلسه بریف و تعیین نیاز با شما هماهنگ شود.