آژانس تبلیغاتی پرمون طرح "تازنده و سرزنده"

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

 

زیربنای تمامی شبکه‌های اجتماعی محتواست و آنچه باعث جذابیت و موفقیت حساب‌ها و صفحات این شبکه‌ها می‌شود انتشار محتوای مرتبط، مؤثر و جذاب است. حتی در میان صفحات دوستان و آشنایان، مخاطبان معمولاً به پست‌های افرادی که محتواهای جذاب‌تری دارند بیشتر توجه می‌کنند. محتوای خوب علاوه بر آن‌که باعث می‌شود مخاطبان برای پیگیری مطالب اشتیاق بیشتری داشته باشند، ظرفیت رسانه‌های اکتسابی را نیز برای برندها فراهم می‌کند و باعث می‌شود محتوای آن‌ها توسط مخاطبان با دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشته شود. موضوعی که علاوه بر کاهش هزینه جذب مخاطبان جدید، اثرگذاری قابل توجهی نیز دارد. به همین دلیل تولید محتوای جذاب و اصولی در شبکه‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی کسب‌وکارهاست.

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی ذاتاً سریع و شلوغ هستند و کاملاً مبتنی بر ترندهای روز پیش می‌روند. در چنین فضایی برای مرتبط بودن و ماندن در دایره پیگیری مخاطبان، محتواهای منتشر شده باید اثرگذار، به یاد ماندنی و در عین حال هم‌سو با دغدغه‌ها و افکار و احساسات مخاطبان باشند. استفاده از قالب‌های مختلف تولید محتوا، در کنار بسط اثرگذار و جذاب موضوعات باعث می‌شود مخاطبان نسبت به محتواهای منتشر شده توسط یک صفحه خاص اشتیاق بیشتری داشته باشند. این موضوع به شدت در تثبیت جایگاه برند در ذهن مخاطبان مؤثر است، چراکه مخاطبان روزانه وقت زیادی را در این شبکه‌ها سپری می‌کنند و به طور معمول با انبوهی از پیام‌های مختلف در این شبکه‌ها مواجه‌اند و بسیاری از آن‌ها را فراموش می‌کنند و یا بی‌توجه از کنار آن‌ها عبور می‌کنند. برندهایی که موفق شوند مخاطبان را جذب کنند، به شکلی اثرگذار در زندگی روزمره مخاطبان حاضر هستند. تکرار یادآورهای برند و تثبیت آن‌ها در ذهن مخاطبان در کنار انتقال مفاهیم و خصوصیات برند از طریق تولید محتوای مؤثر و جذاب، جایگاه برند را در عمق ناخودآگاه مخاطبان تثبیت می‌کند.

انواع محتوای شبکه‌های اجتماعی

  محتوای ویدیویی

محتواهای ویدیویی یکی از رایج‌ترین انواع محتوای شبکه‌های اجتماعی هستند. این محتواها با ترکیب تصاویر متحرک، صداها، موسیقی، متون و جلوه‌های بصری، پیام‌ها را به شکلی ساده و سریع به مخاطبان منتقل می‌کنند. درک و دریافت این پیام‌ها برای مخاطبان ساده است و نیاز به دقت و توجه زیادی ندارد و به همین دلیل مخاطبان علاقه زیادی به این نوع از محتوا دارند.

  محتوای تصویری

محتوای تصویری یکی از قوی‌ترین و مؤثریت انواع محتوا هستند. یک تصویر می‌تواند انبوهی از مطالب را به سادگی منتقل کند. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان، عمدتاً برای این نوع از محتوا توسعه داده شده.

 محتوای متنی

محتوای متنی در شبکه‌های اجتماعی تصویر محور، نقشی مکمل دارد، اما برخی شبکه‌های اجتماعی نیز تمرکز بیشتری بر این نوع از محتوا دارند. به عنوان مثال، توییتر بیشتر بر محتوای متنی کوتاه و ترندمحور متمرکز است و بیشتر پست‌های لینکدین را محتوای متنی تخصصی تشکیل می‌دهد. محتوای متنی محدودیت کمتری در ترکیب پیام‌ها و انتقال داده‌ها دارد.

 محتوای صوتی

محتوای صوتی یکی دیگر از انواع محتواست. در گذشته این نوع محتوا عمدتاً از طریق رادیو منتشر می‌شد، اما در سال‌های اخیر و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، پادکست‌ها تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین انواع روش‌های تولید محتوا شده‌اند. یکی از مزایای اصلی محتوای صوتی که باعث گسترش سریع آن شده است، قابلیت گوش سپردن به آن هم‌زمان با سایر فعالیت‌های روزانه است.

 محتوای داستانی

داستان‌ها از دیرباز یکی از قوی‌ترین روش‌های انتقال پیام بوده‌اند. ذهن ما انسان‌ها به طور ذاتی علاقه فراوانی به داستان‌ها دارد. محتوای داستانی می‌تواند در بستر سایر انواع محتوا جای گیرد و به شکل ویدیویی، صوتی و یا نوشتاری ارائه شود. آن‌چه اهمیت دارد، استفاده مؤثر از قواعد و اصول روایت و داستان‌سرایی است.

مراحل تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

اولین گام در مراحل تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی تدوین استراتژی است. استراتژي تولید محتوا بر مبنای خصوصیات شخصیتی برند، اهداف ارتباطی آن و ویژگی‌های مخاطبان طراحی می‌شود. این استراتژی یکپارچگی محتواها را تضمین می‌کند و باعث می‌شود تمامی محتواهای تولید شده از نظر برندینگ و تبلیغات، کاربردی باشند. در استراتژی محتوایی مفاهیم کلیدی و تکیه‌گاه‌های مفهومی اصلی برند تبدیل به سرفصل‌های موضوعی می‌شوند. در گام بعدی این استراتژی تبدیل به تقویم محتوایی می‌شود. تقویم محتوایی بر اساس ویژگی‌های مخاطبان و با تحلیل وضعیت صنعت و رقبا، زمان‌بندی انتشار محتواها را تعیین و سرفصل‌های موضوعی را به محتواهای مجزا و منحصر به فرد بسط می‌دهد. سپس برمبنای تقویم محتوایی تولید شده، فرایند طراحی محتواها آغاز می‌شود. در این فرایند بخش‌ها و افراد مختلف بسته به تخصص و نیاز هر محتوا بخشی از فعالیت‌ها را اجرا می‌کنند. ایجاد هماهنگی در بین اعضای مختلف تیم و حفظ یکپارچگی و انسجام در بین انواع محتوای شبکه‌های اجتماعی از طریق تدوین دستورالعمل‌ها و چارچوب‌های مشخص باعث ساده‌تر شدن فرایند طراحی و تقویت تأثیرگذاری محتوای نهایی می‌شود.

در نهایت، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی فرایندی مستمر و همیشگی است. به همین دلیل بررسی بازخوردها و اصلاح و بهینه‌سازی مداوم استراتژی و فرایند تولید محتوا امری ضروری است.

ویژگی محتواهای تولید شده توسط پرمون طرح

شرکت تبلیغاتی پرمون طرح در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی از متخصصان با تجربه در حوزه‌های مختلف گرافیک، نویسندگی، صوت و تصویر بهره می‌گیرد. کلیه محتواها کاملاً مبتنی بر استراتژی کلان ارتباطی برند طراحی می‌شوند، به نحوی که به شکلی هم‌افزا، باعث تقویت اثرگذاری فعالیت‌های ارتباطی برند شوند. تسلط تیم تولید محتوای پرمون طرح بر انواع محتوای شبکه‌های اجتماعی، تسلط بر مباحث برندینگ و استراتژی فعالیت‌های ارتباطی و هم‌چنین شناخت کامل فضای این شبکه‌ها و ترندها و موج‌های آن‌ها باعث می‌شود محتوای تولید شده توسط تیم پرمون طرح همواره متناسب با شخصیت برند و اهداف ارتباطی آن و هم‌راستا با بینش مخاطبان و دغدغه‌های جاری آنان باشد. این موضوع باعث می‌شود محتوای تولید شده برای شبکه‌های اجتماعی شما، نه تنها در جذب مخاطبان جدید موفق و مؤثر باشد، بلکه برای مخاطبان فعلی نیز اشتیاق و علاقه برای پیگیری و مشاهده پست‌های جدید برند شما ایجاد کند. موضوعی که در نهایت باعث افزایش وفاداری برند و در نتیجه افزایش قدرت و تقویت جایگاه برند می‌شود.

ثبت سفارش تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

برای سفارش تولید محتوای برای شبکه‌های اجتماعی، پس از تماس با تیم بازاریابی پرمون طرح لینک فرم بریف برای شما  ارسال می‌شود. پس از تکمیل و ارسال فرم، تیم اکانت پرمون طرح با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات تکمیلی را از شما دریافت می‌کنند. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات پروژه قرار جلسه‌ای با شما هماهنگ می‌شود. پس از شفاف شدن صورت مسئله، در تیم پرمون‌طرح در خصوص نحوه اجرای پروژه و مراحل تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی برای شما تصمیم‌گیری می‌شود و پیشنهاداتی متناسب با نیاز شما توسط اکانت منیجر پروژه به شما اعلام می‌شود. سپس فرایند ایده‌پردازی و طراحی توسط تیم خلاقیت شروع می شود و طرح‌های پیشنهادی در جلسه‌ای برای شما پرزنت می‌شوند. درصورت نیاز به تغییر و اصلاح، طرح‌ها تا ۲ بار ادیت می‌شوند و فایل نهایی پس از تأیید به شما تحویل داده می‌شود.

هم‌چنین تعرفه تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی بسته به ابعاد پروژه، نوع محتواها و تیم‌های درگیر در تولید هر محتوا متغیر است؛ به همین دلیل، تیم بازاریابی پرمون طرح پس از دریافت سفارش شما و مشخص شدن ابعاد و شرح پروژه هزینه تولید محتوا را برآورد کرده و به شما اعلام می‌کنند.

همین حالا تماس بگیرید

مشاوره تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی

00 0100 03
همین حالا تماس بگیرید

مشاوره تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی

00 0100 03
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *