آژانس تبلیغاتی پرمون طرح "تازنده و سرزنده"

در دنیای امروز که حتی بسیاری از افراد برای تصویر حساب شبکه‌های اجتماعی خود از عکس‌های حرفه‌ای و آتلیه‌ای استفاده می‌کنند، اهمیت تصاویر و عکس‌های بدیهی به نظر می‌رسد. ذهن ما انسان‌ها به صورت ذاتی نسبت به تصاویر حساس و کنجکاو است. توجه به تصاویر و تأثیرپذیری از آن‌چه می‌بینیم ریشه در فرایند تکامل ما دارد. شاید به همین دلیل است که جهان ما سرشار از عکس‌ها، نقاشی‌ها و تصاویر متفاوت است. اهمیت و تأثیر عکس باعث شده خدمات عکاسی تبلیغاتی به یکی از عناصر مهم در مارکتینگ تبدیل شود.

عکاسی تبلیغاتی

تأثیرگذاری بر مخاطبان از طریق تصاویر صرفاً با نمایش محصول به دست نمی‌آید. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هنری است که با استفاده از نور، رنگ، کادربندی، چیدمان عمق دید و سایر عناصر اثرگذار، نه تنها محصول را در مرکز توجه قرار می‌دهد بلکه مجموعه‌ای از احساسات، افکار، مفاهیم و پیام‌ها را نیز از طریق یک تصویر ثابت به ذهن مخاطبان منتقل می‌کند. یک عکس تبلیغاتی خوب باعث ایجاد ارتباط احساسی با برند و محصول می‌شود. این پیوند و ارتباط قوی‌ترین و مؤثرترین ابزار برای هر برندی است. زمانی که در دهه ۱۹۴۰ میلادی شرکت کداک به عنوان تولید کننده دوربین قصد داشت محصول خود را تبلیغ کند، به جای نمایش محصول (دوربین) تصویری از سربازانی را نشان داد که با خوشحالی عکس عزیزانشان را نگاه می‌کردند. این تصویر به جای به رخ کشیدن زیبایی یا پیچیدگی محصول، احساسی را نشان داد که محصول برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد: شادی. این ارتباط احساسی که با یک عکس ساده خلق می‌شد، بسیار مؤثرتر از تصویر محصول بود.

انواع پروژه‌های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

خدمات عکاسی تبلیغاتی برمبنای هدف، مخاطب و پیام به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

          عکاسی از محصول

          عکاسی از غذا

          عکاسی از محیط، فضا و ساختمان

          عکاسی سبک زندگی

          عکاسی مد و لباس

          عکاسی سفر و توریسم

از آن‌جا که هدف و تمرکز اصلی در هر یک از این موارد متفاوت است، قواعد و ویژگی‌های هر یک از این انواع عکاسی تبلیغاتی نیز متفاوت خواهد بود. در عکاسی محصول ممکن است انتخاب زوایا، نور و قاب‌بندی مهم‌تر باشد، حال آن‌که در عکاسی سبک زندگی، صداقت، واقعی بودن و در دسترس بودن اهمیت بیشتری می‌یابد. همین مسائل باعث شده عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تبدیل به حوزه‌ای تخصصی شود که اجرای دقیق آن تأثیرگذاری تبلیغات را به شدت افزایش دهد.

 

عکاسی صنعتی و تیلیغاتی

تأثیر عکاسی تبلیغاتی و حرفه‌ای روی فروش محصولات

یک عکس تبلیغاتی خوب صرفاً یک تصویر نیست، بلکه مانند یک داستان کامل است. هنگامی که مخاطبی تصویر یک غذا را می‌بیند، صرفاً با شکل آن غذا آشنا نمی‌شود؛ بلکه تصوری از طعم، بو، بافت و حتی تجربه آن در ذهنش شکل می‌گیرد. زمانی که فردی عکس یک لباس یا جواهر را مشاهده می‌کند، ناخودآگاه خودش را در حالی که آن را پوشیده تصور می‌کند و از ذهنش می‌گذرد که با داشتن آن زیباتر به نظر خواهد رسید. درحالی‌که در بسیاری از موارد سعی می‌کنیم با ارائه حقایق و واقعیت‌ها مخاطب را متوجه کنیم که به محصولی نیاز دارد، عکس‌های این احساس نیاز را در سطحی احساسی در مخاطبان ایجاد می‌کنند. انتقال پیام از طریق عکس بسیار سریع و ساده است. در بسیاری از موارد یک عکس خوب، بدون نیاز به هیچ توضیح یا کلامی در یک نگاه تمامی احساسات و عواطفی را که می‌خواهیم در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، عکس‌ها قابلیت به اشتراک‌گذاری و وایرال شدن نیز دارند. به همین دلیل است که عکس‌های تبلیغاتی در زمره یکی از قوی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی رده‌بندی می‌شوند.

چگونه محصولات را در عکس‌های تبلیغاتی جذاب نشان دهیم؟

اولین گام در رسیدن به یک عکس تبلیغاتی اثرگذار، شناخت مخاطب، تعیین هدف و طراحی پیام است. مخاطبان مختلف به نکات متفاوتی توجه می‌کنند، انتظارات متنوعی دارند و از موضوعات مختلفی تأثیر می‌پذیرند. برمبنای آن‌که می‌خواهیم چه جنبه‌ای از محصول را به چه مخاطبی نشان دهیم، یک مفهوم کلیدی و استراتژی بنیادی طراحی می‌شود. هر تصویر شامل یک داستان است و این داستان باید به گونه‌ای خلق شود که مخاطب هدف بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. پیدا کردن رشته‌های احساسی و عاطفی، استفاده از نوستالژی، رؤیاها، نیازها و دغدغه‌ها، اثرگذاری عکس نهایی را به شدت افزایش می‌دهد. سپس با استفاده از نور مناسب، قاب‌بندی، چیدمان، عمق میدان و ویژگی‌های لنزهای مختلف، انتخاب پس‌زمینه مناسب و سایر عناصر مؤثر در عکاسی تلاش می‌کنیم تا هدف و پیام مورد نظر را در عکس‌ها به نمایش درآوریم.

در نهایت نباید از ادیت و اصلاح عکس‌ها غافل شد، چراکه در این مرحله با صرف وقت بیشتر و توجه به جزئیات و ریزه‌کاری‌های باقی‌مانده و با استفاده از ابزارهای متنوعی که شاید در هنگام عکاسی در دسترس نباشند، می‌توان با تکمیل و تقویت خروجی‌های مرحله عکاسی، تصویر نهایی را بسیار جذاب‌تر و اثرگذارتر کرد.

نحوه سفارش عکاسی تبلیغاتی

برای سفارش عکاسی تبلیغاتی، پس از تماس با تیم بازاریابی پرمون طرح، لینک فرم بریف عکاسی برای شما  ارسال می‌شود. پس از تکمیل و ارسال فرم بریف، تیم اکانت پرمون طرح با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات تکمیلی را از شما دریافت می‌کنند. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر قرار جلسه‌ای با شما هماهنگ می‌شود. پس از شفاف شدن صورت مسئله، تیم پرمون طرح در خصوص نحوه اجرای پروژه تصمیم‌گیری می‌کند و پیشنهاداتی متناسب با نیاز شما توسط اکانت منیجر پروژه به شما اعلام می‌شود. سپس اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای عکاسی  توسط اکانت پروژه با شما انجام می‌شود. پس از عکاسی، نمونه‌های عکس‌های گرفته شده با شما چک می شود و پس از تأیید، فایل‌های نهایی به شما تحویل داده می‌شوند.

قیمت عکاسی تبلیغاتی بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

هزینه‌ی عکاسی تبلیغاتی با توجه نوع محصول، تعداد فریم مورد نیاز، فضای عکاسی و لوکیشن آن متغیر است. تیم بازاریابی و فروش پرمون طرح پس از شفاف شدن موضوع پروژه و اقداماتی که لازم است انجام شود، قیمت را برآورد کرده و به شما اعلام می‌کنند.

زمان و نحوه تحویل فایل‌های عکاسی تبلیغاتی

مدت زمان لازم برای اجرای پروژه‌های عکاسی تبلیغاتی بسته به شرایط هر پروژه تعیین می‌شود. در این خصوص نیز تیم بازاریابی پرمون طرح، پس از دریافت سفارش شما، مدت زمان لازم را برآورد کرده و به شما اعلام می‌کنند. پس از اتمام پروژه و تأیید نمونه‌های ارسال شده برای شما، فایل‌های عکاسی تبلیغاتی توسط اکانت منیجر پروژه برای شما ارسال خواهند شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *